Gratis E-book

Gratis e-book
‘DE THEEWINKEL’

Waarom het belangrijk is om kwaliteitsthee te verkopen en hoe het je kan helpen levens te verrijken waaronder die van jezelf.

Het runnen van een theewinkel is in theorie simpel.

Het inkopen van thee, dit verkopen en met de marge alle vasten lasten dekken en het leven leven zoals je dat graag zou willen.

Ik vond dat zelf in de praktijk wat lastiger, toen ik een theewinkel had van 2012 tot 2015.

Er komt eigenlijk een hele hoop bij kijken.

  • Welke theesoorten koop je in
  • Hoe weet je wat de kwaliteit is van wat je koopt
  • Hoe weet je of je niet teveel betaalt
  • Is de thee elders niet goedkoper

Bij het verkopen eigenlijk ook:

  • Wat is een juiste marge
  • Wordt de duurdere thee wel verkocht
  • Komen er mensen voor deze thee naar je zaak
  • Geeft het aantal klanten, de aanwezige kennis en het assortiment bestaansrecht.
  • Wat als je met thee blijft zitten. Weggooien of toch verkopen?
  • Geeft het verkopen van de thee je plezier?

Met dit e-book wil Cha Farmer je graag helpen vanuit onze ervaring.

Het doel is uiteindelijk: ‘Fair Trade’.

Vaak wordt dan aan de boer of plukker gedacht voor wat betreft thee, maar het gaat juist ook om de verkoper en eindklant. Iedereen moet er beter van worden.

  • juiste marges
  • redenen geven zodat klanten naar je zaak toekomen
  • bestaansrecht tussen ketens en de supermarkt
  • het creëren van rust in de verhouding werk en vrijheid, inkomsten en uitgaven

Dat is waar dit e-book over gaat!

Download e-book
‘DE THEEWINKEL’

Waarom het belangrijk is om kwaliteitsthee te verkopen en hoe het je kan helpen levens te verrijken waaronder die van jezelf.